- Доброго ранку, носику! Доброго ранку, щічки! Доброго ранку, вушка! Доброго ранку, шийко! Доброго ранку, плечики (тощо)! Торкаємося різних частин тіла, промовляючи слова (можливо, цілуючи). Треба пройтись усім тілом.
- Ліпка - розминати тіло, як тісто чи пластилін.
- Колобок - спочатку "засипати" борошна - пройтись легкими рухами по всьому тілу, потім, "налити" води - рухи, що гладять. Ліпимо тісто, а потім робимо колобок - дитина сидить, обійнявши себе руками. А ми її обіймаємо за спинку. Розкриваємо руки - колобок "випікся"
- Поцілунки - квадратний, трикутний, овальний - цілувати лобик чи щічку багатьма поцілунками так, щоб їх послідовність утворила потрібну форму
- Якого кольору поцілунок (є прекрасна книга "Якого кольору поцілунок) - наприклад, я тебе зараз цілую жовтим поцілунком, малиновим, райдужним тощо.
- Люлечка. Сісти за дитиною, обіймаючи її за спинку, можна погойдатися
- Обійманці - обійми мене сильніше, ніж я
- Кенгуру - Дитина сідає животиком до нашого животика й міцно обіймає.
- Призначити дитину головною з обрахунку обіймів.
- "Діду, де ти там? Не морозь (щічки, носик, попу, животик, ніжки...) нам", – дорослий каже слова, торкається до якоїсь своєї частини тіла. Діти також називають і торкаються її. Потрібно пройтись по всьому тілу
- Килимок - Простукати себе, усе тіло, мов килимок.
- Орангутанг - стукати із криком "Я-я-я-я" себе по грудній клітці, мов мавпа
- Торкатися одне одного "різними доторками" - як зайчик, як змія, як лисиця хвостиком.
- Сніговик - "ліпимо" із тіла дитини сніговика. Просимо напружити всі м'язи, наче вона змерзла. А потім "гріємо сонечком" - - а зараз вийшло сонечко І сніговик тане. І дитина розслабляється.
- Очищення. Сонечко чи вода проходить (із нашими торканнями) тілом зверху донизу - і змиває, освітлює все, що напружує, лякає, заважає.
- Малювати на животику, спині букви чи прості форми, а дитина має вгадати, що це.
- Хатинка. Ти – хатинка. Це в тебе підлога (ніжки), стіни (проходимо всім тілом доторками), дах – голівка. Ти в хатинці (можна покласти руку на серце).
- Квітка чи дерево. Запитати у дитини, ким вона хоче бути, якою квіткою чи деревом. Торкнутися стоп "В тебе дуже міцне коріння, воно із землі бере все, що потрібно для життя, і міцно тримає тебе". Торкнутися боків - "У тебе такий стрункий, сильний, міцний, гнучкий стовбур. Він може зігнутися, може схилитися, але він ніколи не зламається. Він витримає всі вітри та урагани". Торкнутися голівки. "А це твоя крона - красива, ніжна, соковита, сильна. Ти - дерево Життя".
- Робимо масаж
Їхав поїзд із Полтави.
Ось віконце відчинилось —
Горошинки покотились.
Йшли курчата, ціпу-ціпу,
Дзьобали собі на втіху.
А за ними гусенята
Теж пощипують завзято.
Далі йшла сім'я слонів,
Тупали, аж гай шумів.
От директор-молодець
Стіл поставив і стілець
Та друкує на машинці
Лист малесенькій дитинці:
«Люба доню! Рідна пташко!
Висилаю жовту чашку,
В неї сонячні бочки
І на денці — крапочки».
Переспів Мирослави КІМ.
Важливо:
Якщо дитина в стресі, торкаємося тільки частин тіла, прикритих одягом.
Наші доторки - не поверхневі, не лоскочуть, а трохи проминають.
Дитина може якусь гру просити повторювати багато разів - значить ця гра для неї
найбільш допомогаюча та потрібна.
За матеріалами "Стресостійке дитинознавство" С.Ройз
Немає коментарів:
Дописати коментар
Примітка: лише член цього блогу може опублікувати коментар.