А зараз реакції дітей можуть бути зовсім різними.
Ігри, що допоможуть вимкнути гучність:
Пульт керування. На подушечках пальців малюємо фломастером «кнопку гучності». Наприклад, на вказівному пальчику червоним кольором ставимо крапку «голосніше», на безіменному – синім кольором «тихіше». Тренуємося, пропонуємо сказати слово, наприклад, «мама» або ім’я дитини, натискаємо кілька разів на пальчик – дитина каже слово залежно від «кнопки» та кількості «кліків» голосніше (доводимо до найбільшої гучності й зупиняємо на потрібній). Коли дитина знову говоритиме голосніше, усміхаючись, торкаємося її «кнопки» або просимо, щоби вона доторкнулася сама.
Граємо в «шпигунів», у мишок і кота (мишка повинна тихееенько, беззвучно пробратися й щось заздалегідь домовлене в нас схопити).
Диригенти. Змахуємо рукою вгору – і це сигнал інструментам «грати голосніше», рукою вниз – знижуємо гучність, збираємо руку в кулак – мовчання. (Даємо можливість дитині теж побути диригентом.)
Пишемо літери в рядок – від маленької до великої (літери Р, З, Ж) і навпаки, від величезної до маленької. Просимо дитину дивитися на букви, вимовляти звук, підвищуючи або знижуючи гучність (чим менша буква, тим тихіший звук і навпаки).
Що кілька годин – 2 хвилини тиші. Призначаємо дитину головною. Коли продзвонить будильник, вона подає всім сигнал – слухаємо тишу.
Самі починаємо говорити пошепки. Дитина дзеркалитиме нас. Або граємо в «Шепітуньки» – розмови в сім’ї лише пошепки.
Складаємо всі голосні голоси у вазу. Вони там не змішуються Коли хочеться сказати голосно, свій голос потрібно взяти з вази.
Пантоміма – гра «в крокодила».
Спілкуватися мовою жестів (можна придумати свою сімейну мову, . Ця проста «мова», де кожна літера – окремий жест, – добра і для дітей 4–5 років (у нашій сім’ї вона переходить із покоління в покоління й не раз нас рятувала).
Граємо в оперу – не говоримо, а співаємо (спів сприймається по-іншому).
Мовчанка – хто перший скаже слово, той програв.
Передаємо думку на відстані – вгадати, про що подумав/-ла й що сказав/-ла.
Якщо діти в суперечці кричать одночасно – дати всім прапорці, аркуші паперу з їхніми іменами, будь-які предмети, щоби вони їх піднімали, коли хочуть «узяти слово».
За матеріалами "Стресостійке дитинознавство" С.Ройз
Немає коментарів:
Дописати коментар
Примітка: лише член цього блогу може опублікувати коментар.